3. Programi iz djelokruga zdravstva – Programmi nel settore sanitario

• Mamografski pregledi

U djelokrugu javnih potreba iz oblasti zdravstva provode se preventivni mamografski pregledi za sve žene starije od 40 godina koje imaju prebivalište na području grada.

• Mammografia preventiva

La Città finanzia gli esami mammografici preventivi per tutte le donne di età superiore ai 40 anni residenti nella nostra città.

• Program ranog otkrivanja tumora prostate

U planu je i pokretanje preventivnog programa namijenjenog muškarcima kojem je cilj rano otkrivanje tumora prostate.

• Programma di diagnosi precoce del tumore della prostata

La Città ha in piano l’avvio di un programma di prevenzione per gli uomini, che mira a rilevare precocemente i tumori alla prostata.

• Plan zdravstvenih mjera

U suradnji sa Zavodom za javno zdravstvo Istarske županije provodi se plan zdravstvenih mjera u predškolskim i školskim ustanovama. Ovaj plan obuhvaća analizu vode za piće, uzimanje briseva radi praćenja sanitarnih uvjeta u prostorima pripreme i distribucije obroka i izrade jelovnika.

• Piano delle misure sanitarie

In collaborazione con l’Istituto di sanità pubblica della Regione istriana, è in corso l’attuazione di un piano di misure sanitarie nelle istituzioni scolastiche e prescolari. Questo piano comprende l’analisi dell’acqua potabile, il prelievo di tamponi per monitorare le condizioni igieniche nelle aree di preparazione e distribuzione dei pasti e della preparazione dei menu.

• Savjetovalište za prehranu

Savjetovalište za prehranu djeluje u prostorima Higijensko-epidemiološke službe, a započelo je sa radom 29. siječnja 2018. Naglasak rada Savjetovališta je na prevenciji kroničnih nezaraznih bolesti i promociji zdravlja. Aktivnosti Savjetovališta namijenjene su svim građanima, a posebno su usmjerene prema zadovoljenju potreba djece i njihovih roditelja, adolescenata, studenata i mladih, s obzirom da je najefikasnije usvojiti zdrave životne navike u najranijoj dobi.

• Centro di consulenza nutrizionale

Il Centro di consulenza nutrizionale opera nei locali del Servizio di Igiene ed Epidemiologia, ed è entrato in funzione il 29 gennaio 2018. L’enfasi del lavoro del Centro è sulla prevenzione delle malattie croniche non trasmissibili e sulla promozione della salute. Le attività del Centro di consulenza sono rivolte a tutti i cittadini, soprattutto ai bambini e ai loro genitori, ad adolescenti, studenti e giovani

• Savjetovalište za spolno i reproduktivno zdravlje

Od 2020. godine u suradnji sa Zavodom za javno zdravstvo Istarske županije pokreće se Savjetovalište za spolno i reproduktivno zdravlje mladih koje pruža savjetodavnu pomoć i podršku mladima u vidu savjetovanja o kontracepciji i spolno prenosivim bolestima, edukativnim i promotivnim aktivnostima u zajednici kao i edukacijom ciljanih skupina.

• Centro di consulenza per la salute sessuale e

riproduttiva

Dal 2020, in collaborazione con l’Istituto di sanità pubblica della Regione istriana, è stato avviato il Centro di consulenza per la salute sessuale e riproduttiva dei giovani, che fornisce consulenza e supporto ai giovani sotto forma di consulenza sulla contraccezione e sulle malattie sessualmente trasmissibili.

• Sufinanciranje hitne medicinske pomoći

Ugovorom sklopljenim između Istarske županije, Grada Rovinja-Rovigno, Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije i Istarskih domova zdravlja sufinancira se dodatni standard u sustavu hitne medicinske pomoći na području Istarske županije. Realizirana je i nabava novog vozila za potrebe HMP-a Rovinj za što je Grad osigurao 300.000 kuna. Grad također osigurava i smještaj za tri liječnika hitne medicine.

• Cofinanziamento del Pronto soccorso

Mediante l’Accordo tra la Regione istriana, la Città di Rovinj-Rovigno, l’Istituto regionale per la medicina d’urgenza e le Case della salute dell’Istria viene finanziato uno standard aggiuntivo nel sistema della medicina d’urgenza nella Regione. È stato inoltre acquistato un nuovo veicolo per il Pronto soccorso rovignese per il quale la Città ha stanziato 300.000 kune. La Città copre anche i costi di alloggio per tre medici impiegati del Pronto soccorso.

Dnevni centar za rehabilitaciju

Grad Rovinj-Rovigno suosnivač je Dnevnog centra za rehabilitaciju Veruda, ustanove koja pruža uslugu terapije i rehabilitacije djeci i mladima sa posebnim potrebama i smetnjama u psihofizičkom razvoju. Grad kao jedan od 12 suosnivača godišnje sufinancira rad ove ustanove sa više od 350.000 kuna.

• Centro diurno di riabilitazione

La Città di Rovinj-Rovigno è co-fondatrice del Centro diurno di riabilitazione di Veruda, un’istituzione che fornisce servizi di terapia e di riabilitazione a bambini e giovani con disturbi nello sviluppo psicofisico.

La Città, in veste di uno dei 12 cofondatori, cofinanzia ogni anno il lavoro di quest’istituzione con oltre 350.000 kune.

• Udruge socijalne skrbi

Osim institucionalne skrbi Grad Rovinj-Rovigno podupire i rad udruga koje svojim aktivnostima dopunjuju institucionalnu skrb u vidu organiziranja slobodnog vremena i poboljšanja uvjeta života za osobe s posebnim potrebama, a kao najvažniju ističemo Društvo osoba s invaliditetom koje okuplja najveći broj osoba sa posebnim potrebama sa područja grada.

• Associazioni di assistenza sociale

Oltre all’assistenza istituzionale, la Città di Rovinj-Rovigno sostiene anche il lavoro delle associazioni che integrano l’assistenza istituzionale con le loro attività sotto forma di organizzazione del tempo libero e miglioramento delle condizioni di vita delle persone disabili residenti nel territorio cittadino.